fitness

Fitness træning i gymnastiksalen

Efter at have læst artiklen vil du være i stand til fitness træning at vælge den bedste øvelsesmulighed for udviklingen af ikke kun kroppens fysiske tilstand, men også den mentale.

Har du planer om at starte fitness, men du ved stadig ikke, hvilken type træning du gerne vil gøre med dine studier? Så tilbyder vi dig den mest populære fitness træning i fitnesscentret. Generelt har hvert fitnesscenter i sit arsenal mere end 200 forskellige programmer for at forbedre tilstanden af kropsform.

Som praksis har vist, bruger langt de fleste sportscentre effektsimulatorer, som har evnen og arbejder med variabel modstand. Alle de simulatorer, de tilbyder, har også evnen til at isolere en bestemt gruppe (de såkaldte arbejdsmuskler) for at øge effekten af træning.

Men lad os gå tættere på diskussionsemnet.

Fitness træning: Gruppekortio

Hvorfor har vi brug for denne type træning?

  • De hjælper med at forbedre det menneskelige kardiovaskulære systems aktivitet og arbejde.
  • De hjælper med at forbedre og udvikle åndedrætssystemet som helhed.
  • Fantastisk til dem, der besluttede at miste de ekstra pund. Under træning med brug af cardio øges processen til brænding af både kalorier og overskydende fedt til tider.

Hvad angår gruppe fitness cardio træning?

  • Først og fremmest træ-aerobic. I dette tilfælde taler vi om den klassiske type.
  • Så alle slags dans aerobic.

Hvilke øvelser er til stede i grundlæggende aerobic?

  • Trin af forskellige typer og typer.
  • Forskellige spring , der udføres i takt med musikens slag.
  • Hestevæddeløb. Her har vi i tankerne deres mangfoldighed: hopper på stedet og med kroppen fremad fremskridt, samt hestevæddeløb, som tillader kroppen til at bevæge din krop, for eksempel, venstre og højre.

fitness træning

Dette er ikke hele listen over øvelser. I dette tilfælde beskrives de grundlæggende, hvor de andre allerede er bygget. Vi gør opmærksom på, at alle øvelser uden undtagelse udføres under rytmiske musikalske kompositioner.

“Trin” – i oversættelse fra det engelske sprog – er et skridt. På baggrund af skridtet er alle øvelser i træ aerobic bygget. Et særpræg ved de andre arter er, at alle øvelser udføres ved hjælp af en speciel platform, der ligner et almindeligt stadium.

Denne scene-platform giver mulighed for at producere:

  • Forskellige slags trin. Ofte udføres de med forskellige amplituder.
  • Spring hoppe af forskellige højder. Det er også muligt at udføre spring gennem platformen og på platformen.

Alle disse grundlæggende øvelser vil hjælpe med at styrke dine benmuskler. Bogstaveligt om kort tid vil de blive mere fit og prægede. Din tryk vil også ændre sig. Du får det pumpet op og udfører ikke vanskelige øvelser til munter, rytmisk musik. Men det vigtigste plus for aerobic er, at det giver dig mulighed for at styrke dine rygmuskler.

Hvad er fordelene ved at bruge en speciel platform?

  • Du har mulighed for at justere højden.
  • Hvis du ændrer højden, får du en uundværlig mulighed for at øge ampliteten af ​​dine øvelser, hvilket igen vil medføre en stigning i fysisk aktivitet.
  • Forøgelsen i fysiske belastninger vil hjælpe dig med at reducere antallet af træningspaser, fordi resultatet opnås hurtigere.

Når du deltager i en træningsrække i gymnastiksalen ved hjælp af den justerbare platform, kan du bemærke, at øvelserne kan være helt forskellige i fysisk kondition, men det giver dig mulighed for at opnå højdejustering.

Udover almindelig træning kan du diversificere processen med at omdanne din krop ved at tilmelde dig sådan danserobob som:

  • Hip-hop;
  • Fink aerobic;
  • Latin aerobic mv.

Alle disse retninger er undervist i ethvert træningscenter.

Fitness træning: “Cyklisk” aerobic

Der er ingen gymnastik øvelser. Brugen af dans er heller ikke udnyttet, men der lægges vægt på brugen af cykliske typer fysisk aktivitet. Udført er alle øvelserne også under den hurtige rytmiske musik, som er hovedassistenten i at opnå resultatet.

Der er undtagelser, når cykliske øvelser kombineres med nogle gymnastik teknikker. For eksempel bevægelser af hænder eller torso. Det hjælper med at forbedre arbejdet i hjertet og blodkarrene.

Ualmindeligt i dette uddannelsessystem var brugen af ​​en cykel, som kan bruges indendørs. Processen er som følger: inden for 90 minutter drejer en person pedalerne, hvilket er bemærkelsesværdigt uden at stoppe og under munter, rytmisk musik. Musklerne er tonede, og vægten begynder at forlade din krop hurtigere.

Styrker af fitness og aerobic

Fitnessens hovedlov er princippet om harmoni. Det vil sige, at alle de øvelser, der skal udføres, skal kombineres med hinanden og skal rettes mod udvikling og forbedring af kardiovaskulærsystemet og menneskets styrke.

Ca. 50% af de tilgængelige klasser tager sigte på at udvikle styrke. Alle øvelser er rettet mod at udvikle musklerne i underlivet, ryggen og overkroppen.
Følgende sportsudstyr bruges til træning:

  • Håndvægte. (Deres vægt varierer).
  • Rod Pampa.
  • Boller medicinsk.
  • Giri.
  • Expanders. De bruges sjældent og ofte for at øge vægten.

Alle øvelserne udføres uden afbrydelse. Ledsagende klasser er altid sjove, rytmisk musik. I starten skal du altid varme op for at opvarme musklerne, og i slutningen af ​​træningen er det et hitch.

Programmer med elementer af orientalsk kampsport

Egenskaben ved denne type fitness træning i gymnastiksalen er i sådanne nuancer:

  • Udfør aerobic, eller rettere øvelser med inddragelse af elementer af kampsport i dem.
  • For eksempel aerobic med elementer af boksning, karate eller kickboxing.
  • Tillader dette udvalg af træningsprogrammer, ikke kun for at forbedre den fysiske udvikling af deres krop, men også at mestre de typer kampsport, der kan være nyttige til selvforsvar.

Fleksibilitetsprogrammer

Øvelser i denne type træning er rettet mod:

  • Udvikl mobiliteten af dine led.
  • Giver elasticitet til musklerne.
  • Forbedre tilstanden af sener og muskler.
  • Forbedre hele vores krops arbejde.

Fleksibilitetsprogrammet undgår sådanne sygdomme:

  • Atrit;
  • Slidgigt;
  • Sygdomme forbundet med det menneskelige muskuloskeletale system.

Programmet “rimelig krop”

Denne form for fitness træning i gymnastiksalets professionelle træner omfatter en gruppe sparsom fitness.

Øvelser vil hjælpe:

  • Fjern stress, for eksempel efter en hård arbejdsdag.
  • Forbedre den fysiske udvikling af din krop.
  • Stabilisere den mentale tilstand.
  • Med den korrekte udførelse af alle øvelser er det muligt at slippe af med mange sygdomme.

Til dette kompleks omfatter – så populære i vores dage yoga, samt kinesisk gymnastik kaldet “Wushu.”

Hvad er det kendetegnende ved dette kompleks fra de ovenfor beskrevne? 

Alle øvelser, der er specielt designet, har til formål at opnå afslapning og opnå meditation.

aerobic i fitness

Kombineret aerobic i fitness

Professionelle træner begynder at ty til oprettelsen af komplekse typer træning for at opnå det bedste resultat. Denne tilgang har fået navnet “Versa training” i USA.

features:

  • Kun en klasse tager 1 time.
  • De første 20 minutters træning gives til aerob øvelser.
  • De andet 20 minutter er lektioner af magt type.
  • Og den tredje, de sidste 20 minutter bruger til at strække.

Anvend i så fald:

  • Håndvægte.
  • Rod.
  • Gummibokere.

Regulerede programmer

I dette tilfælde taler vi om forfatterens sammensætning af uddannelsesprogrammer. Træneren selv skriver for gruppen et system, hvorigennem han fører alle klasser. Musikalsk akkompagnement, en ny slags øvelser og meget mere udvikles på en ny måde for hver gruppe af undervisere.

Andre retninger

Til andre områder er det sædvanligt at inkludere disse fitnesscentre, hvor træning udføres i sports-spil-tilstand. I sådanne gym kan du:

  • Spil basketball
  • fodbold
  • squash
  • tennis

Og mange andre så populære gruppespil. 

Dette er sket, så en person, der ønsker at erhverve en ny form for krop, kan opnå dette i en hurtigere takt. For eksempel kan man, når man praktiserer almindelig træning, ikke bare kede sig, men han kan blive træt af mangfoldighed, og idrætsspillet til at udføre klasser giver dig mulighed for at distrahere fra problemer og legende opnå det ønskede resultat.

Rhythmic-plastic retning i fitness

Som du allerede har bemærket, er grundlaget for det største antal fitnessprogrammer øvelser, som omfatter elementerne i gymnastik og rytme.

fitness træning i gymnastiksalen

 

pilates

Denne type fitness træning i gymnastiksalen blev udviklet i begyndelsen af ​​forrige århundrede. I løbet af denne periode lykkedes det at blive en mega-populær måde at give kroppen en smuk bygning. Denne teknik er baseret på øvelser, taget fra gymnastikken.

Komplekset af øvelser er rettet:

  • Hævning af musklernes generelle tone.
  • Udviklingen af balance er træningen af det vestibulære apparat.
  • Forbedret fysik.
  • Afslapning af krop og sjæl.

Alle bevægelser er nemme, harmoniske og elegante.

yoga

Med denne form for fitness træning i gymnastiksalen er alle bekendte: både dem, der er engageret i yoga, og dem der bare læser om det.

  • Det første, som yoga er rettet mod, er udviklingen af menneskets åndelige krop.
  • Og efter det følger udviklingen af det fysiske. Vi gør opmærksom på, at værdier er vanskelige at udføre, men hvis du lærer at gøre dem alle, så vil din fysiske kondition misundes mange.

aerobic

Alle øvelser afspejler helt og helt essensen af ​​aerob træning for kroppens udvikling. Aerobic er en glimrende måde at forbedre præstationen af ​​hele kroppen på.

Ved “aerob karakter” betyder de øvelser:

  • Løb af forskellige typer.
  • Skiløb.
  • Ridning af en cykel.

I øjeblikket er aerobic også inkluderet i fysiske udviklingsprogrammer i børnehaverne.

Som du kan se, er der virkelig mange sorter af træning. Du vælger bare hvad der er perfekt til dig! Træn, forbedre din krop og held og lykke til dig!