Balanceret og veludviklet krop – de vigtigste kriterier for vurdering af atlet i bodybuilding underarmene. Stærk, udviklet, proportional bør være selv de mindste muskelgrupper. Dette gælder for underarmen. Mange bodybuilders ignorerer denne lille gruppe af muskler eller ignorerer det fuldstændigt.

Godt involveret i arbejdet med underarmen træning på biceps, men garanterer ikke, at de vil “holde op” for resten. Hvis underarmen er bagud, er der brug for ekstra stress. Når der ikke er nok tid til træning i gymnastiksalen, kan du pumpe op i dine underarme derhjemme. Fra sportsudstyr kræves kun håndvægte, men det er bedre at have en skive til din rådighed.

Home Underarme Træning

Der er nogle ganske enkle, men vigtige anbefalinger, som du bør vide om, før klasserne starter:

Sådan pumpes op i underarmeneNår der opblæses underarmene, er mange af disse muskler involveret, som når man arbejder på biceps. Og hvis du fokuserer på en gruppe, vil resultatet af denne tilgang være overtraining. Derfor bør både biceps og underarmen trænes i forskellige, og ikke på en dag.

For udarbejdelsen af ​​underarmene, når det er planlagt at studere derhjemme, er det nødvendigt at have en håndvægt til din rådighed, men det vil være bedre at have en bar med pandekager.

For at indlæse underarmene skal det bemærkes, at denne gruppe af muskler er lille. Derfor er det i hver tilgang nødvendigt at lave mange gentagelser, det vil sige fra 15 til 20.

At træne underarmene er ikke nødvendig før biceps, og efter.
Den korrekte tilgang til opbygningen af ​​træningen er også vigtig. For det første er det bedre at gøre grundlæggende, og først derefter isolere øvelser.

Øvelser til træning underarme derhjemme

Hvis der er håndvægte og en bar til hjemme træning, så kan du gøre følgende øvelser:

Basen:

  • Løft stangen til biceps med det øverste greb.
  • Hammers.

Isolering:

  • Bøjning af hænder i håndledene med en håndvægt eller barbell.
  • De sidder på bænken, hænder på kanten. Skallen er taget med et lavere greb og begynder at bøje håndledene.
  • Forlængelse af hænder i håndledene. Udført på samme måde som bøjning, men skalen ikke griber nedenfra, men ovenfra.
  • Fleksion af håndleddet fra håndvægte eller barbell bag ryggen.

Gå ikke fra det modsatte, og begynd at træne dine underarme for ofte. Denne muskelgruppe, som andre, har brug for tid til at komme sig og vokse. Den bedste mulighed vil være træning på biceps og underarm med en periodicitet hver tredje dag. Dette er nok til at få et godt resultat selv hjemme. Det er ikke nødvendigt at deltage i simulatorer, dumbbells med en barbell er nok.

For nybegyndere bodybuildere er det bedst at bygge en god base først, og så, hvis underarmene falder bagud, arbejdes videre med dem. Ikke alle bodybuilders, der vandt titlen “Mr. Olympia”, trænede denne lille gruppe af muskler. På flertallet af atleter udviklede de jævnt og slog sig ikke bag andre takket være hammerbøjninger eller elevatorer af stangen til pumpning af biceps. Hvis det som det bliver klart at være meget opmærksom på store små muskelgrupper også begynder at vokse og udvikle sig.

Øvelsesprogram til underarm

At lave hjemme er nødvendigt for en effektiv træningsplan, som består af følgende øvelser:

  • Hæv stangen til biceps med et greb ovenfra (3-4X8-10);
  • Bøjning af hænder i håndledene med en barbell eller dumbbell (3-4X15-20);
  • Udvidelser i håndledene (3-4X15-20).

Øvelsesprogram til underarmDette program er nok til at pumpe underarmene derhjemme. Det vigtigste er at vælge den optimale vægt, og for at forbedre effektiviteten kan du ty til drop- og supersets.

Klasser skal altid begynde med en god træning. Belastningen øges gradvist. Underarmene pumpes på samme måde som alle andre muskelgrupper, og de principper, der styrer udførelsen af ​​træningen, er ikke anderledes.